Oynamadan Öğrenemiyorlar...

Aileler çocuklarının eğitimi için elindeki her olanağı kullanmak istiyor. Ancak çocukların elinden düşürmediğinden şikayet ettiğimiz akıllı telefon, tablet ve bilgisayarlar için geliştirilen uygulamalar eğitim sistemi için geleceğin pusulası olmaya aday.

Bilim & Teknoloji 09.12.2016, 11:34
Oynamadan Öğrenemiyorlar...

Özel okullar, eğitim materyalleri derken aileler çocuklarının geleceği için önemli harcamalar yapıyor.
Oysa girişimcilerin yaratıcı gücü ve devletin eğitim sistemi birbirini destekleyen harekete dönüşebilir. Dünyada hiçbir modern eğitim sistemi girişimciler olmadan tasarlanamıyor.
Pekçok işte olduğu gibi eğitimde de dijital dönüşümde anahtar rolü girişimciler oynayacak.
Türkiye'de Fatih Projesi gibi dijital dönüşüm hedefli projelerin içine girişimci ekosistemini dahil etmeden başarı elde etmek olanaksız.
Teknoparklarda pek çok girişim Fatih projesine destek olacak fikirlere yatırım yapıyor.
Türkiye'de ODTÜ Teknokent'te bulunan Sebit dışında küresel eğitim şirketleri çıkarmak için farklı bir anlayışla fonlamalar yapmak gerekiyor. Udemy gibi küresel eğitim projelerini Silikon Vadisi'nde değil, Türkiye'de de fonlayacak iklimi yaratmak böyle şirketleri desteklemek şart.

ÖĞRENCİ GÖNÜLLÜ KATILSIN

Eğitim materyalleri hazırlanırken, öğrencilerin gönüllü katılımını sağlayacak yeni tasarımlar ortaya çıkarmak şart. Dünyada başarılı projelerde oyunlar ve sosyal medya, eğitimin doğal mecrası haline geldi.
Yeni neslin kağıt kullanımının düştüğünü, neredeyse tek sosyalleşme aracının akıllı telefonlar olduğunu düşünürseniz yeni medya eğitimi olmadan gelecek planları yapmak olanaksız.
Çocuklar parçası olmadığı eğitim sistemini sosyal medya üzere eleştiriyor.
Aşırı tepkilerin bir numaralı sebebi sınıftaki tek yönlü ve çocukların gönüllü katılımının planlanmamış olması. Bu eğitim sistemi konusunda alarm zillerinin uzunca süredir çaldığını gösteriyor.

OYUNLAŞTIRMA VE PRATİK

Oyunlaştırma tekniklerini kullanmak eğitim teknolojisi şirketlerinin hamurunda var. Ayrıca oyunlaştırma öğrencilerin katılımını artırırken gönüllü katılım sayesinde başarı oranını artırıyor.
Ayrıca sınıf içinde her çocuğun durumuna göre eğitim içeriğinin özelleştirilmesi sağlanıyor. Böylece başı ağrıyan her hastaya aspirin öneren doktor yaklaşımından kurtulmak mümkün oluyor.
Her çocuğun konuyu çözümlemesi aynı hızda gerçekleşmeyeceği için eğitim içeriğinin özelleşmesi öğrenci ve öğretmenin işini gösteriyor.

Öğrenciler dikkatini toplayamıyor

Çocuklar uzun süre herhangi bir konuya yoğunlaşamıyor. Artık pek çok çocuğun dikkat problemi var. Oyunlaştırma çocukların gönüllü katılımını sağlayarak dikkat süresini uzatıyor. Girişimciler öğrencilerin başarı şansını yukarı çekecek deneyimi kazanmasını oyunlarla sağlayacak. Milli Eğitim Bakanlığı'nın girişimcileri daha fazla destekleyecek ekosistemi oluşturmak için eğitim teknolojileri konusunda hackathon düzenlemesi gerekiyor.


Çocuklara girişim eli değecek

Knowledge Analytics
Sorun değil çözüm kaynağı 

Öğrencilerin anlamakta zorlandığı sorun yaşadığı konular artık çözüm bulmak için kullanılıyor. Knowledge Analytics eğitim sisteminin arkasında yatan temel eksiklikleri bulmayı hedefleyen ve bu eksiklikler üzerinden öğrenciye özel bilgi birikimi analizi ve öğrenme yolu çıkaran bir yazılım projesi.

Kuizzz.com
Oyunlaşmış test eğitimi

Çocukluğunuzdan en çok hatırladığınız şeylerin başında gönüllü katıldığınız oyunlar geliyor. Oyunlaştırılmış (gamification) bir ortam ile öğrencilere/ kursiyerlere akıllı cihazları üzerinden testler yapabileceği eğlenceli bir test aracı haline geliyor. Kuizzz. com hızlı testlerin faydalı bir eğitim aracına dönüşmesini sağlıyor.

ZCHOOL
Hayal gücü için hazır

Artırılmış gerçeklik (AR) uygulaması Zchool, çocukların hayal gücünü etkileyerek eğitimde farklılık yaratmayı hedefliyor.
Özellikle 5-13 yaş arası çocuklara hitap eden proje Arıkovanı kitlesel fonlama platformunda destek arıyor. Akıllı telefonların kamerasını kullanarak kitaplardaki görüntü veya bölümlerin öğrencinin gözünde canlandırılmasını sağlıyor.

Joinz
Eğlendikçe öğreniyoruz

Çocukların eğlenirken öğrenmesine güzel örneklerden biri olan Joinz, oldukça eğlenceli bir bulmaca oyunu. Bulmacada ustalaşan öğrenciler farkında olmadan öğrenme şansı yakalıyor. ODTÜ Teknokent ATOM ekiplerinden GameBra.in tarafından geliştirilen oyun düşündürücü ve keyifli vakit geçirten basit bir oynanışa sahip, ancak zor ustalaşılan bir bulmaca oyunu.

Etudyo
Zenginleşmiş eğitim içeriği

Eğitimi dört duvar arasından kurtaran yeni bir dönüşüm kapımızı çalıyor.
Kendi materyallerinizden, hazır kütüphanesinden; video, ses, etkileşim gibi birçok unsuru bir araya getirerek hızlı ve rahat, zengin ders içeriklerini geliştirmenizi ve paylaşmanızı sağlayan çözüm.

Learnia
Matematik eğlencelidir

Pekçok öğrenci Türkiye'de matematikten hoşlanmaz deseler de aslında bu ders doğru anlatılmıyor. Learnia teknolojik yenilikleri eğitsel ihtiyaçlarla bütünleştiren alanında öncü bir ürün. Oyunlaştırma (Gamification) basit anlamda oyun tasarım düşüncesini oyun dışı alanlara uygulayarak, bu alanları daha eğlenceli ve cazip hale getiriyor.

GamePho
Sınıfta deneye başlayın

Sınıfta tüm öğrencilerin dijital ortamda deney yapmalarının önünü açan GamePho,telefon ve tabletlerin akıllı tahta gibi ikinci bir ekranı kontrol etmesini sağlayan bir uygulama. Aynı anda, yüzlerce GamePho uygulaması tek bir ekranı hem cihazlarının hareketleriyle hem de ekranları vasıtasıyla kontrol edebiliyor. Bu teknolojinin kullanım alanlarından biri sınıftaki öğrencilerin Akıllı Tahta'daki içeriklere interaktif olarak katılmasını sağlıyor.

Yorumlar (0)
15
açık
Günün Anketi Tümü
En Çok Sevdiğiniz Renk Hangisi?
Namaz Vakti 21 Kasım 2024
İmsak 06:22
Güneş 07:52
Öğle 12:55
İkindi 15:25
Akşam 17:48
Yatsı 19:12
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 11 31
2. Fenerbahçe 11 26
3. Samsunspor 12 25
4. Eyüpspor 12 22
5. Beşiktaş 11 21
6. Göztepe 11 18
7. Sivasspor 12 17
8. Başakşehir 11 16
9. Kasımpasa 12 14
10. Konyaspor 12 14
11. Antalyaspor 12 14
12. Rizespor 11 13
13. Trabzonspor 11 12
14. Gaziantep FK 11 12
15. Kayserispor 11 12
16. Bodrumspor 12 11
17. Alanyaspor 11 10
18. Hatayspor 11 6
19. A.Demirspor 11 2
Takımlar O P
1. Kocaelispor 12 25
2. Bandırmaspor 12 24
3. Erzurumspor 12 22
4. Karagümrük 12 21
5. Igdir FK 12 21
6. Ankaragücü 12 19
7. Ahlatçı Çorum FK 12 19
8. Boluspor 12 18
9. Şanlıurfaspor 12 18
10. Manisa FK 12 17
11. Esenler Erokspor 12 17
12. Ümraniye 12 17
13. Pendikspor 12 17
14. Keçiörengücü 12 15
15. Gençlerbirliği 12 15
16. İstanbulspor 12 14
17. Amed Sportif 12 14
18. Sakaryaspor 12 13
19. Adanaspor 12 7
20. Yeni Malatyaspor 12 -3
Takımlar O P
1. Liverpool 11 28
2. M.City 11 23
3. Chelsea 11 19
4. Arsenal 11 19
5. Nottingham Forest 11 19
6. Brighton 11 19
7. Fulham 11 18
8. Newcastle 11 18
9. Aston Villa 11 18
10. Tottenham 11 16
11. Brentford 11 16
12. Bournemouth 11 15
13. M. United 11 15
14. West Ham United 11 12
15. Leicester City 11 10
16. Everton 11 10
17. Ipswich Town 11 8
18. Crystal Palace 11 7
19. Wolves 11 6
20. Southampton 11 4
Takımlar O P
1. Barcelona 13 33
2. Real Madrid 12 27
3. Atletico Madrid 13 26
4. Villarreal 12 24
5. Osasuna 13 21
6. Athletic Bilbao 13 20
7. Real Betis 13 20
8. Real Sociedad 13 18
9. Mallorca 13 18
10. Girona 13 18
11. Celta Vigo 13 17
12. Rayo Vallecano 12 16
13. Sevilla 13 15
14. Leganes 13 14
15. Deportivo Alaves 13 13
16. Las Palmas 13 12
17. Getafe 13 10
18. Espanyol 12 10
19. Real Valladolid 13 9
20. Valencia 11 7